← zpět na projekty

Jak jsme z rodinné farmy udělali ziskový lovebrand

Přišla korona a farmě Škodovi se ztrojnásobily tržby. Cože? – No ano. Tak to vypadá, když z malé farmy v Odunci vybudujete ziskový lovebrand. Jak se nám to povedlo? To je příběh této případové studie.
Číst případovou studii ↓
Badge
Farma Škodovi
Farma Škodovi
2018-2022
E-shop na míruOnline marketingFotografieLogoPodpora

„To jsou ti s tím dobrým masem

Farma Škodovi prodává opravdu kvalitní, vyzrálé hovězí maso. Chová výběrové býky a krmí je vlastním krmivem. Vše od výkrmu až po distribuci masa mají ve svých rukou, aby mohli zajistit nejvyšší kvalitu. Nemají ambici stát se velkochovem. A poctivé maso potřebuje poctivý marketing.

Čísla, kterým nebudete věřit

Nebudeme zmiňovat tržby – ty jsou dlouhodobě na maximu. Farma Škodovi vždy vyprodá všechno maso, které zvládne vyprodukovat.

Jako první ale zmíníme návratnost investice do reklamy. Tu se nám během prvního roku spolupráce podařilo dostat na 3 888 %. Opravdu. Každá investovaná koruna vydělá dalších 38,8.

Návratnost investice do reklamy
Během prvního roku
Tolik vydělá každá investovaná koruna
To je skutečné číslo

Jak se rodí značka

Na začátku byl podnikatelský nápad a prázdný papír. Abychom uspěli, potřebovali jsme vytvořit značku, kterou si lidi zamilují. Proto jsme vyslali designéra Radka za klientem. Rokovali a rokovali, až Radek pochopil:

Víťa (klient) měl jasnou představu o tom, kdo je a jak se chce prezentovat. Potřebovali jsme vytvořili značku, která působí seriózně, dýchá z ní farmářskost a kvalita. Představovali jsme si ji jako poctivého farmáře, kterému věříte, znáte jej a můžete se na něj spolehnout. Na papíře jsem měl zvýrazněná 3 slova: kvalita, tradice a rodina.
Radek Homola
Radek Homola
Tvůrce značky, Reakt

Největší radost máme z toho, že i po třech letech značka skvěle funguje na stejných principech.

E-shop, jaký Česko nevidělo

Od začátku jsme vsadili na kvalitní e-shop. Byli jsme možná první moderní farmářský web s e-shopem a propracovaným rozvozovým systémem v Česku. E-shop jsme vytvořili u nás v Reaktu od první fotky po poslední čárku. Postavili jsme ho na technologii Nuxt.js. Ta v Česku ještě nebyla úplně běžná. Farma Škodovi je ale skvělý klient, který se nebál se jít do moderního řešení.

Pro registrované uživatele jsme připravil spoustu užitečných funkcí. Přiobjednání do stávající objednávky, možnost předobjednávky, uložení více doručovacích adres nebo třeba automatická rezervace produktů přidaných do košíku na 10 minut.
Každou fotografii na e-shopu jsme fotili my. A myslíme, že se celkem povedly. 🙂 Fotili jsme přímo u klienta na farmě, ale i v ateliéru v Brně.
Produkty jsou, vzhledem k omezenému množství, vždy rychle vyprodány. Proto si můžou zákazníci nastavit hlídacího býka, který je na doplnění produktů upozorní emailem.
S Nuxtem můžeme vyvíjet aplikace mnohem rychleji než dřív. Máme víc času komplexně se zamyslet nad celým projektem a naplánovat každý krok opravdu precizně.
Jiří Macháček
Jiří Macháček
Front-end vývojář, Reakt

„Toto zuřivě doporučuji“

Jako hlavní komunikační nástroj jsme zvolili Facebook. Teď vás ale možná zklameme. Nemáme žádný tajný recept. Stačilo proškolit klienta a říct mu: „Foťte, co se děje na farmě.“ Na Facebooku tak kromě našich profi fotek masa přibývají nedokonalé, ale zato uvěřitelné fotky z každodenního života na farmě. Fanoušky Farma Škodovi baví víc než kdejaká dokonalá stránka velké značky. Reagují na příspěvky, posílají své fotky, nadšeně doporučují naše maso. A taky komentují.

Tak dnes mi dorazilo vaše maso. Jsem nadšena 👌 Nejen ze steaků, ale i hovězí kosti na polévku jsou luxusní. Pan řidič moc sympatický a zdvořilý. Děkuji a rozhodně nezůstanu jen u této objednávky.
Lenka P.
Lenka P.
Fanynka Farmy Škodovi
Když jste začínali bylo vaše chladírenské auto poloprázdné... Tenhle týden bylo plné a já měla radost že lidi konečně pochopili, že napíchané maso ze supermarketů je hnus a já už jiné hovězí nekupuji 👍👍👍
Lucie P.
Lucie P.
Fanynka Farmy Škodovi
Představte si, že máte facebookovou stránku a publikujete na ní příspěvek. Víte, kolika procentům vašich fanoušků se příspěvek zobrazí? Běžně kolem 5 %. Nám se daří průměrně dosahovat 110 %. Naše příspěvky vidí bez reklamy všichni fanoušci. A navíc pár nových lidí.

Kdo hledá, najde Farmu Škodovi

V Google vyhledávání se nám za rok podařilo dostat na 3 000 organických návštěv měsíčně. Po 2 letech na 5 700. Na lokální projekt slušná čísla. SEO přitom aktivně neřešíme. Jak je to možné?

Díky dobře technicky zpracovanému webu a také díky zajímavému obsahu. Nepravidelně na web publikujeme recepty a články, které přivádí zákazníky.

Věděli jste, že máme nejúspěšnější recept na pečená hovězí žebra? Můžete si je schválně zkusit vygooglit, jestli jsme pořád na prvním místě. A určitě je ochutnejte. Jsou vynikající!

Vyhledávače vidí, že je náš web přehledný, rychlý a užitečný. Proto jej ve vyhledávání zobrazují na prvních příčkách.

organických návštěv měsíčně za první rok
To je hodně.
organických návštěv měsíčně po 2 letech
To je ještě víc.
Tabulka toho, jak se vyvíjela Farma Škodovi v rámci reklamy na Facebooku Tabulka toho, jak se vyvíjela Farma Škodovi v rámci reklamy na Facebooku
Tip
Pokud pořád nevyužíváte reklamu s optimalizací pro konverze – zastavte kampaně! Pravděpodobně zbytečně přicházíte o peníze. Pokud nevěříte, ověřte si to jednoduchým AB testem. Když jsme to testovali na Farmě Škodovi, kampaň s optimalizací na konverze byla 18× výkonnější, než kampaň s optimalizací na prokliky.

Značka, kterou nepoloží ani koronavirus

„Vypněte reklamu,“ prosil nás klient pár dní po začátku karantény v Česku. Nechtěl ušetřit, nestíhal rozvážet objednávky. Na situaci s koronavirem jsme zareagovali okamžitě a upravili jsme web i reklamu. Tím jsme ztrojnásobili tržby a návratnost investic vzrostla na 4 200 %.

Spolupráci vnímám jako velice spolehlivou a funkční, která má pružná řešení s velmi kvalitním výsledkem. Posun je vidět jednoznačně ve vytvoření silné značky za velmi krátký čas, a to jeden rok. Po celou dobu rosteme velmi rychle.
Vítězslav škoda
Vítězslav škoda
Zakladatel Farmy Škodovi

Není to jen o nás.
A může to být o vás

Musíme dodat, že nejde jen o naši práci. Jádro úspěchu je vždy dobrý produkt – a ten Farma Škodovi rozhodně má.

Máte ho i vy? Pomůžeme vám dostat ho k zákazníkům.