← zpět na projekty

Případovka z první ruky: Jak se dělá božský osobní web?

Copywriterka Bára Hlavicová je dnes v oboru známá jako bohyně obsahu Komuniké. Na začátku její volnonožecké kariéry nás oslovila s tím, že by chtěla osobní web, který bude ladit s její značkou. Ten úspěšně nastartoval její byznys. Následující případovku pro nás napsala přímo Bára. Teda – Komuniké.
Číst případovou studii ↓
2019
Online marketingWeb
Kluci, ještě jednou díky za ten web. Je boží a už mi přivedl dost zákazníků.
Bára Hlavicová
Bára Hlavicová
bohyně obsahu Komuniké
Není zač, to jsme rádi. Nechtěla bys nám o něm napsat případovku? Víš, o tom, jak vznikal.
Jiří Macháček
Jiří Macháček
frontend vývojář
Jasně, není problém.
Bára Hlavicová
Bára Hlavicová
bohyně obsahu Komuniké

Tak tady tu případovku máte.

Bohyně obsahu Komuniké (Bára Hlavicová)

Komuniké, těší mě

Je slušnost se představit. Jsem Bára Hlavicová a píšu reklamní texty.

Mojí profesi se říká copywriting a copywriterů je na světě jako kobylek. Když jsem se po letech v agentuře rozhodla přejít na volnou nohu, věděla jsem, že musím vyniknout.

Tak vznikla Komuniké – moje osobní značka. Komuniké je textařka, bohyně obsahu, copywriterka s mými zkušenostmi, ale svým vlastním sebevědomím. A bohyně Komuniké potřebuje božský web.

Přesně takový, jaký pro mě vytvořil Reakt.

„Bude to zelený a žlutý a jednoduchý“

Sedíme s grafikem Radkem u kafe a já máchám rukama.

„Chtěla bych to jednoduchý, víš? Velký nápisy. Zajímavej font. Ale minimum grafiky. Bude tam fotka, hodně zelený a asi žlutá.“

A tak jsme máchali rukama spolu, házeli nápady, vysvětlovali a já jsem věděla, že jsem narazila na správného člověka.

Musím přiznat, že se mi ulevilo. Sednout si s grafikem totiž vůbec není samozřejmost. Radek ale rychle pochopil, co jsem zač a jaký web potřebuju.

Bohyně obsahu Komuniké (Bára Hlavicová)

Výsledek? Božský

Poslala jsem Radkovi texty, fotky od skvělé Venduly Karlíčkové a nákresy struktury webu. Ty běžný zadavatel nemusí řešit, já jsem ale zvyklá ošéfovat si obsah webu od úvodního nákresu po poslední tečku.

O pár týdnů později mi píše Radek: „Posílám první nástřel. Vůbec to není dokonalý, takže se nelekej a klidně připomínkuj.“

Otevírám přiložený soubor… a musím si promnout oči. Cože? To přece není možný. Čekala jsem všechno, jen ne takhle perfektní web. Je můj. Odráží mě, sedí mým textům.

Posílám ho Oldovi Kejíkovi, expertovi na UX (použitelnost webu), ten ale pošle zpátky jen pár nápadů na zlepšení. Oba vidíme, že Radek prostě umí.

Kódování dostal na starost Jirka. Přivedl na svět web, který je rychlý a spolehlivě funkční.

Komuniké s velkým K

Spolu s webem vzniklo i logo, které mě odráží stejně jako celý web. Vyšlo z mé záliby v psaní plnicím perem a zeleným inkoustem.

Na Radkův pokyn jsem během přednášky na konferenci poslušně čmárala do zápisníku: Komuniké, komuniké, KOMUNIKÉ. Znovu a znovu, dokud úvodní K dokonale nezapadlo do loga.

Podtržítko bylo zase moje přání. Chtěla jsem prvek, který budu moct z loga vzít a použít ho v další grafice jako spojovací prvek.

Bohyně obsahu Komuniké (Bára Hlavicová)

Ohlas mě posadil na zadek

Možná si říkáte: „To je pěkný, že máš hezkej web, ale co z toho?“

Dobrá otázka! Vážně dobrá.

Přiznávám, že jsem web vypouštěla do světa se staženým žaludkem. Co když mě ostatní copywriteři, webaři, grafici a UXáci rozcupují? Co když jim Komuniké bude připadat moc sebevědomá?

Ale ohlas mě posadil na zadek. Ze všech stran se sypaly gratulace. Lidé se ptali, kdo web dělal. A hlavně: hned po spuštění webu se mi ozvalo několik zákazníků. Psali mi: „Víte, já vás sleduju už nějakou dobu, ale až ten web mě přesvědčil, že musím s tím svým taky pohnout.“

Web zásadně nakopnul moje podnikání. Proto jsem souhlasila, že vám o něm ráda povím. A proto doporučuju práci kluků z Reaktu na každém kroku.

Napište jim i vy. Ale zas ne všichni, ať mají ještě někdy čas zajít na kafe.

Spojte se s námi

Společně zjistíme, jak vám můžeme být užiteční. Když si sedneme, bude z toho skvělá spolupráce.