← zpět na projekty

Bestseller bez distributorů a vydavatelství

Kvůli lockdownu zůstaly provozovny stovek tisíc podnikatelů ve službách uzavřeny. Do stejné situace se dostala i fyziokoučka Mgr. Tereza Dvořáková, Ph.D. Tento příběh má ale šťastný konec, protože se nám podařilo rychle zareagovat. Vytvořili jsme multimediální publikaci Sám sobě fyzioterapeutem, které se za první měsíc prodalo 842 kusů.
Číst případovou studii ↓
Sám sobě fyzioterapeutem
Sám sobě fyzioterapeutem
2020-2022
Online marketingWebFotografieGrafika

Lockdown jako příležitost

S Terezou spolupracujeme již od roku 2017. Za tu dobu jsme spolu řešili několik zajímavých projektů. Největší výzva přišla v roce 2021 spolu s koronou a následným lockdownem, který uzavřel její fyzioterapeutickou ordinaci a zrušil všechny kurzy, které jsme pořádali.

Museli jsme reagovat rychle. Rozhodli jsme se oživit myšlenku, která nám ležela v šuplíku, ale nikdy nebyl čas na její realizaci. Chtěli jsme vytvořit produkt, který rozšíří obecné povědomí o tom, jak pracovat se svým tělem a naučí každého být tak trochu sám sobě fyzioterapeutem.

Myšlenka nakonec dostala podobu multimediální knížky. Ta obsahuje QR kódy s odkazy na videa a audionahrávky k jednotlivým cvikům a technikám. K tomu jsme poskládali e-mailový online kurz a produkt byl připraven. Tedy ne tak docela.

Investice se vrátila za pár dní

Nejprve jsme knížku potřebovali graficky zpracovat a poslat do tisku. Nechali jsme vytisknout 1500 kusů. Náš ambiciózní plán byl, že by se mohli prodat za rok. Během toho, co byla knížka v tiskárně, jsme vytvořili web samsobefyzio.cz a připravili jsme reklamní kampaň. Po doladění technických a procesních věcí jsme konečně spustili prodej a stalo se něco, co nečekal absolutně nikdo.

První den přišlo 18 objednávek. Druhý den 24. Třetí 30. Investice do tvorby webu i produktu se vrátila za pár dní a během prvního měsíce jsme prodali neuvěřitelných 842 kusů. Zanedlouho poté jsme objednávali dotisk.

Pustit se do projektu na vlastní pěst od tvorby produktu přes vydání, marketing až po distribuci byl risk. V situaci, která nastala, jsme ale museli riskovat. Nedělat nic by byla cesta do záhuby.

Obrázek knihy Sám sobě fyzioterapeutem

Co bylo klíčem k úspěchu?

Na začátku stojí akviziční reklama na Facebooku optimalizována na konverze. Oslovujeme studené publikum a jdeme přímo k věci.

Tip
Někdy nemusíte vymýšlet komplikované kampaně se složitými funnely. V Reaktu při uvádění nového produktu na trh mnohdy nejdříve vytvoříme jednoduchou konverzní kampaň na Facebooku. Až překvapivě často se stane, že už tato kampaň začne přinášet dobré výsledky a následně na ní můžeme stavět. Obzvláště u kvalitních produktů v cenové kategorii do 1500 Kč. A pokud to není okamžitý úspěch, alespoň získáme data, na kterých můžeme postavit další marketingové aktivity.

Otestovali jsme desítky vizuálů a textů, abychom našli ty, které budou přinášet nejvyšší návratnost investice.

Náhled reklamních příspěvků Náhled reklamních příspěvků

Web na míru a facebooková poradna

Druhým pilířem úspěchu je web, který jsme vytvořili na míru produktu. Obsah webu vznikal spolu s produktem. Web je postaven tak, aby přímo navazoval na reklamu a provedl potenciálního zákazníka krok po kroku na jeho cestě ke konverzi.

Museli jsme se vžít do role potenciálního zákazníka a přemýšlet jako on. Každá část webu a každá věta textu má svůj účel. Na dotazy potenciálního zákazníka web odpovídá ještě dříve, než si je on stihne položit.

Třetí částí skládačky je péče o zákazníka po nákupu. Okamžitě po zaplacení se začne rozesílat e-mailová sekvence. Zákazníky sdružujeme ve Facebookové skupině, která zároveň slouží jako poradna. Komunikujeme s nimi, ptáme se jich na názor, dáváme jim obsah zdarma. Zároveň pracujeme s e-mailovou databází a s remarketingovými publiky.

I proto jsme již 3 měsíce po vydání Sám sobě fyzioterapeutem mohli do světa poslat další životaschopný produkt – Mistrem domácího kinesiotapingu. A své zákazníky si okamžitě našel právě mezi lidmi, kteří již u nás nakoupili.

A co na to říká Tereza?

Spolupráci vnímám jako jedinečnou cestu, jak mohu znásobit svůj čas a mohu pomáhat lidem třeba i na druhém konci republiky. Na Reaktu za ty roky oceňuji především osobní přístup, emaptii a opravdovou snahu nacítit se na celý projekt se všemi jeho specifiky. Jen tak si vysvětluji onen neuvěřitelný úspěch.

Reakt dokázal světu komunikovat to, co komunikuji intimně v soukromí své praxe den co den, jeden na jednoho. To už není jen o datech a algoritmech. Vidím v tom hluboký tvůrčí přínos. A Reakt je pro mě skupina lidí, která umí nacítit klienta, jeho produkt i jeho zákazníky. Vše zasadí do mozaiky internetového světa a konverzně nastaví, spustí a pravidelně optimalizují obchod.

Pro mě je to kouzlo.

Děkuji.
Mgr. Tereza Dvořáková, Ph.D.
Mgr. Tereza Dvořáková, Ph.D.
autorka knihy Sám sobě fyzioterapeutem

Spojte se s námi

Společně zjistíme, jak vám můžeme být užiteční. Když si sedneme, bude z toho skvělá spolupráce.