← zpět na projekty

Nový e-shop v zisku za pár týdnů a raketový růst. Jak se nám to povedlo?

Růst tržeb 1 080 %. Růst zisku 1 487 %. Zlepšení PNO o 54 %. Pomocí reklamy na Facebooku jsme dostali nový eshop do zisku za pár týdnů při měsíčních tržbách nad 1 000 000 Kč. Není za tím žádná magie. Jen poctivá práce a správně nastavené kampaně.
Číst případovou studii ↓
Žena ví co
Žena ví co
2020-2022
Online marketingFotografiePodpora

Při auditu jsme zjistili vážné nedostatky

V srpnu 2020 nám přišla poptávka od zenavico.cz. E-shop fungoval jen krátce a zákazníky se snažil najít na sociálních sítích. Reklama ale nefungovala dobře. Stála více, než dokázala vydělat. A ukázalo se, že specialista, který reklamu spravoval, nebyl úplně poctivý.

Dohodli jsme se tedy na auditu reklamního účtu. Při auditu jsme zjistili vážné nedostatky, které jsme konzultovali s klientem. Nakonec jsme se domluvili na spolupráci a pustili jsme se do práce.

První kroky a první výsledky

V první řadě jsme nastavili reklamní účet a analytiku. Následně jsme spustili kampaně s optimalizací na konverze a začali jsme se zaměřovat na zvýšení průměrné hodnoty objednávky a zvýšení marže.

Nevěnovali jsme se jen reklamě na Facebooku. Změn bylo více. Například jsme z vysokomaržových a oblíbených produktů na e-shopu vytvářeli produktové sety, nebo jsme řešili změny textů a UX na webu.

Výsledky se dostavily okamžitě. Průměrná hodnota objednávky vzrostla v průběhu prvního měsíce o 61 % z 630 Kč na 1017 Kč. Zároveň za stejné období vzrostla průměrná marže na jedné objednávce o 185 % ze 150 Kč na 428 Kč. A pomocí optimalizace začalo u reklam klesat PNO. Takže jsme se za pár týdnů dostali do zisku.

Graf růstu objednávek Graf růstu objednávek

Raketový růst na Facebooku

Byl začátek října – vánoční sezóna za dveřmi. Ze všech reklamních kanálů nám přinášel nejlepší výsledky právě Facebook, tak jsme se ho rozhodli využít naplno. Soustředili jsme se na nejziskovější produkty a nejvýkonnějším kampaním jsme postupně zvyšovali rozpočet o 10 % každých 48 hodin.

Tip
Máte na FB úspěšnou kampaň a chcete ji využít na maximum? Nezvyšujte její rozpočet nárazově o velké částky. Kampaň by se tak vrátila do fáze učení a výsledky by se mohly výrazně zhoršit. Zvyšujte rozpočet postupně o 10–20 % každých 48 hodin. Facebook algoritmus se tak nerozhodí a vy můžete z úspěšné kampaně vytěžit maximum.

Tržby rostly raketovým tempem. Od září, kdy jsme převzali správu reklam, tržby vzrostly o 1 080 %, a to do konce listopadu.

Graf růstu objednávek Graf růstu objednávek

Spolu s tržbami rostla i zisková marže. A to ještě rychleji než samotné tržby. Za stejný čas se nám ji podařilo zvýšit o 1 487 %.

Graf růstu objednávek Graf růstu objednávek

Poslední díl skládačky je PNO reklamy na Facebooku, které se nám podařilo v průběhu 2 měsíců snížit o 54 %. A to přesto, že v tomto období PNO na kampaních většině inzerentům naopak stoupá.

Graf růstu objednávek Graf růstu objednávek

Kombinace těchto tří faktorů poslala e-shop do slušného zisku.

Mým snem vždycky bylo mít vlastní podnikání na internetu. Když jsem v srpnu založila e-shop, vůbec jsem nevěděla, co od toho očekávat. Po první negativní zkušenosti s marketingovým týmem jsem se rozhodla začít hledat jinde.

Úplnou náhodou jsem narazila na Reakt. Domluvili jsme si schůzku, která byla velice příjemná a hlavně realistická. Řekli mi veškerá fakta – jak pozitivní, tak i negativní. Pustili jsme se do spolupráce,která je velmi otevřená a neměli problém mi vysvětlit a ukázat veškeré kroky ke správnému nastavení marketingu.
Musím přiznat, že tak profesionální přístup jsem ještě nezažila. Nezaměřují se jen na nastavení reklamy.

Kladou důraz i na vzhled, texty a další důležité složky marketingu. Ze startu jsem byla po předchozí zkušenosti velmi skeptická, ale ani v nejlepším jsem nečekala tak obrovský nárůstobjednávek za 4 měsíce.

Tímhle bych chtěla poděkovat celému týmu Reaktu za skvěle odvedenou práci!

Fanoušci přicházejí organicky

Mnoho začínajících podnikatelů si myslí, že počet fanoušků na sociálních sítích je extrémně důležitý.

My fungujeme 4 měsíce a na sociálních sítích jsme začali úplně na nule. Nemáme spuštěné žádné kampaně na sbírání fanoušků a neorganizujeme žádné soutěže. Obojí osobně považuji za zbytečné vyhazování peněz oknem.

Tip
Důležitost počtu fanoušků na sociálních sítích je přeceňována. Dnes hraje mnohem větší roli to, KDO je váš fanoušek, a ne to, KOLIK fanoušků máte. Zaměřte se proto při jejich získávána hlavně na kvalitu. Více o tom, jak to aktuálně funguje s fanoušky na Facebooku, si můžete přečíst v článku: Proč jsou soutěže na Facebooku jen vyhazování peněz oknem.

Fanoušci na sociálních sítích nám přibývají organicky. Na Instagramu máme nyní 2 000+ fanoušků a na Facebooku 1 000+. Každý den přibývají desítky dalších.

Graf růstu objednávek Graf růstu objednávek

Plány do budoucna

Naše spolupráce pokračuje a dále se rozšiřuje. V klidnějším povánočním období budeme ladit e-shop, komunikaci a procesy. A pomalu se začneme připravovat na další sezonu. Co myslíte, podaří se nám překonat tu letošní?

Za rok vám dáme vědět. 🙂

Update leden 2022

Loňskou sezónu se nám opravdu podařilo překonat. Klientka mezitím své podnikatelské portfolio rozšířila o další e-shop – achtyzeny.cz, kterému jsme mohli také dopomoci k úspěchu. Možná vám sem jednou sepíšeme i tento příběh.

Spojte se s námi

Společně zjistíme, jak vám můžeme být užiteční. Když si sedneme, bude z toho skvělá spolupráce.