Případy zabanovaných účtů na Facebooku (Meta) se v poslední době množí. Pokud máte ve zprávě několik účtů, pravděpodobně jste se již s nějakou formou banu setkali.

Děje se to všem. Nezáleží na tom, odkud jste, co prodáváte a zda denně spendujete 100 kč nebo 100 000 kč. Nečekaný ban může postihnout opravdu každého.

Proč Facebook (Meta) blokuje reklamní účty

Facebook (Meta) se snaží bojovat proti podvodům, spamu, různým pochybným guru, multilevlistům, prodeji zakázaných produktů a dalších věcí, které nejsou v zásadách pro reklamu povoleny.

Musí kontrolovat obrovské množství obsahu. A na to využívá boty a algoritmy, které se pomocí strojového učení snaží odhalit co nejvíce porušení pravidel a následně omezovat aktivitu těch účtů, které pravidla porušují.

I když jsou tyto strojové systémy stále dokonalejší, dělají chyby. A čím přísnější je kontrola, tím více dochází i k zdánlivě bezdůvodným banům.

Bezdůvodný ban tedy není nic výjimečného. Osobně mám pod svou správou 29 reklamních účtů. Za poslední rok jsem zažil 12 blokací reklamního účtu a 7 blokací osobního účtu. Bez důvodu. Vždy šlo o chybu vyhodnocení na straně Facebooku (Meta).

Jak postupovat, když dostanete ban?

Nejprve se ujistěte, že váš účet na Facebooku nebyl napaden. To znamená, že se do něj nedostala cizí osoba. Pokud máte podezření, že se to mohlo stát, ihned jsi změňte heslo a přes nastavení se odhlašte ze všech aktivních zařízení. Poté projděte všechny Business manager účty a zkontrolujte, jestli někde není přidaná nepovolaná osoba. Pokud nemáte aktivované dvoufázové ověření, aktivujte si jej.

Poté se ujistěte, že jste neporušili zásady pro reklamu. Pokud zjistíte, že jste nějaké zásady nedodrželi, nejprve se je pokuste odstranit.

Teprve potom postupujte k dalším krokům.

Zablokovaný reklamní účet

Blokace reklamního účtu není nic příjemného, ale jde o tu lepší variantu. Váš osobní účet je v tomto případě stále aktivní. Facebook (Meta) vám téměř vždy nabídne možnost odvolání. Tu najdete buď rovnou v reklamním účtu nebo ve složce “kvalita účtu”.

Po odvolání váš případ posoudí reálný člověk a pokud zjistí, že k žádnému porušení zásad nedošlo, účet vám odblokuje.

Většinou to trvá několik hodin. Občas pár dní. Pokud Facebook (Meta) vaši žádost neposoudí do 2 dnů od odvolání, zkuste se jim ozvat na live chatu.

Ne každý má živý chat s podporou přístupný. Ale pokud tuto možnost máte, může vám pomoct. Musíte se ale obrnit pořádnou dávkou trpělivosti. Neschopnost a špatná angličtina jsou u Facebook (Meta) podpory legendární.

Pokud reakce na vaše odvolání trvá nepřiměřeně dlouho a live chat nemáte dostupný, můžete zkusit bombardovat Facebook (Meta) e-maily. Tento postup ale jen málokdy přinese nějaký výsledek.

Ještě je tu možnost, že máte přiděleného specialistu přímo od Facebooku (Meta). V tom případě se můžete obrátit na něj.

Zablokovaný osobní účet

Toto je ta horší možnost, ale stále není důvod k panice. Facebook (Meta) nejčastěji zablokuje osobní účet, když zaznamená nějakou podezřelou aktivitu. Co Facebook (Meta) považuje za podezřelou aktivitu pro nás zůstává z velké části tajemstvím.

Osobně mám ale vypozorováno, že když jsem na cestách a přihlásím se do Business manageru ze zahraniční sítě, dostanu okamžitě automaticky blokaci a musím provést ověření pomocí čísla platební karty nebo občanského průkazu.

Při blokaci osobního účtu ztratíte možnost spravovat jakékoliv reklamy. Už se mi dokonce stalo, že můj osobní profil po zablokování kompletně zmizel z Facebooku a dostupný jsem neměl ani Messenger.

Zní to děsivě, ale vždy byste měli dostat možnost odvolání. Osobně se mi osvědčilo, podat odvolání okamžitě. Účet jsem měl téměř vždy odblokován do pár minut. Nejdéle to trvalo 3 hodiny.

Facebook (Meta) od vás většinou bude chtít ověření totožnosti prostřednictvím sms kódu, e-mailu nebo vyfocením dokladu totožnosti (občanský průkaz, řidičák nebo pas). Někdy chce všechny tyto věci.

Ani mně nepřijde úplně v pořádku, že kromě všech dat, která o mně Facebook (Meta) sbírá, má k dispozici ještě i fotky mých osobních dokladů. Ale je to firma a bohužel si určuje pravidla, která musíme dodržovat. A když se nám nelíbí, můžeme přejít ke konkurenci, která neexistuje.

Pokud vám Facebook (Meta) neodblokuje účet ani po ověření totožnosti, nastává opravdový problém. Zde již neexistuje žádný osvědčený postup. Můžete zkoušet psát e-maily, psát na podporu z jiného účtu, zkoušet se dostat k někomu přímo z Facebooku (Meta). Znám případy, kdy se odblokování nakonec podařilo vybojovat. Bohužel ale znám i případy, kdy to nevyšlo.

Neprošvihněte lhůtu 30 dnů na odvolání

Když se vám to stane, opravdu to začněte řešit hned. Blokace se sama nevyřeší. A pokud prošvihnete lhůtu 30 dnů, blokace bude trvalá. Bez možnosti odvolání. Přitom většinou stačí doslova pár kliknutí.

Jak se vyhnout blokaci od Facebooku (Meta)

  1. Nespouštějte reklamy, které nesplňují zásady Facebooku (Meta). A raději nespouštějte ani ty, které jsou na hraně. Případné problémy nestojí za to.
  2. Dejte si do pořádku web. Facebook (Meta) nezkoumá jen reklamy a reklamní účty, ale i weby, na které reklamy odkazují. Ujistěte se, že máte na webu obchodní podmínky a zásady ochrany osobních údajů. Zkontrolujte, zda na webu fungují všechna tlačítka a odkazy. Dejte si pozor, aby se někde na webu nenacházel obsah, který je na Facebooku (Meta) zakázán.
  3. Vytvořte si v každém Business manageru záložní reklamní účet a nakopírujte do něj všechny kampaně. Pokud vám Facebook (Meta) zablokuje jeden účet, můžete hned začít využívat druhý.
  4. Přidejte do každého Business manageru záložního správce. Když vám Facebook (Meta) zablokuje osobní účet, můžete reklamy spravovat ze záložního účtu. Záložní správce může být někdo, komu 100% věříte, nebo váš fake profil, o který se ale musíte náležitě starat. Facebook (Meta) si o něm musí myslet, že je to reálný člověk.
  5. Když máte ban reklamního účtu, nikdy nepoužívejte platební metodu z tohoto účtu na dalších účtech. Pokud použijete stejnou kartu, dostanete automaticky zase ban.
  6. Facebook (Meta) často suspenduje neaktivní účty. Proto je dobré, pokud na vašem neaktivním účtu běží nějaká kampaň, která je nastavena tak, že nic neutrácí.
  7. Chcete-li zabránit ztrátě dat, můžete si sdílet přístup k pixelu a publikům do záložního Business manageru.
  8. Nesnažte se obejít pravidla Facebooku (Meta). Dlouhodobě nemůžete vyhrát.

Přeji vám při řešení zablokovaných účtů pevné nervy a hodně štěstí.