Chyby v reklamě na Facebooku nejsou ničím výjimečným a firmy kvůli nim neustále přichází o peníze. Proto jsem pro vás sepsal 7 nejčastějších chyb, se kterými se u klientů setkávám. Pokud se vám podaří tyto chyby odstranit, budou vaše investice do reklamy efektivnější. Takže získáte za stejné peníze lepší výsledky.
1. Používáte tlačítko „Propagovat příspěvek“
Tato základní chyba se postupně začíná vytrácet. A už bylo na čase. Stále se jí však dopouští příliš mnoho lidí, především malých podnikatelů, kteří s reklamou na Facebooku experimentují. Možnosti cílení, výběru umístění reklamy a vyhodnocování jsou v tomto případě velmi omezené.
Založení kampaně na propagaci příspěvků přitom není časově ani finančně náročné a získáte díky tomu mnohem lepší výsledky.
2. Posloucháte rady od Facebooku
„Když budete svůj příspěvek propagovat za 100 Kč, můžete denně oslovit až 10 000 lidí.“ Pokud spravujete nějakou stránku na Facebooku, taková upozornění jsou vám jistě povědomá. Zní to dobře, ale jako už asi tušíte, tak výhodné to zase nebude.
Facebook se vám snaží namluvit, že stačí párkrát kliknout, investovat pár stovek a okamžitě se pohrnou skvělé výsledky. Kdo se už ale někdy podobným doporučením zkoušel řídit, potvrdí, že jediný komu tato aktivita přinese zisk, je samotný Facebook.
Propagováním příspěvku na doporučení Facebooku bez zkušeností a bez strategie možná získáte pár lajků, ale to je opravdu všechno.
3. Nevyužíváte optimalizaci na konverze
Používáte reklamy s optimalizací na klik? Pravděpodobně přicházíte o peníze. Facebook při tvorbě reklamní kampaně nabízí na výběr z mnoha účelů. Většina lidí, a bohužel i mnoho specialistů, stále používá jen optimalizaci na klik. To znamená, že Facebooku říkají, aby se snažil jejich reklamu zobrazovat takovým lidem, u kterých je nejpravděpodobnější, že na ni kliknou.
Co kdybyste ale Facebooku mohli říct, aby vaši reklamu zobrazoval takovým lidem, u kterých je nejpravděpodobnější, že u vás rovnou nakoupí?
A právě tak může fungovat reklama s optimalizací na konverze. Facebook své uživatele zná a jeho algoritmy dokážou stále přesněji odhadnout, kteří lidé by mohli po zobrazení vaší reklamy provést konverzi.
Podle mých vlastních zkušeností, přinášejí reklamy s optimalizací na konverze 3x více nákupů, než reklamy s optimalizací na klik. A to za stejnou cenu.
A konverze nemusí být jen nákup. Můžete optimalizovat na stažení e-booku, přečtení článku, odeslání kontaktního formuláře… Možnosti jsou obrovské.
4. Máte špatně nastavený Pixel
Správně nastavené měření je základ, bez kterého byste se do tvorby reklam neměli pouštět. Nastavení Facebook Pixelu (měřícího kódu) na webu nezabere mnoho času a vaše reklamy budou díky němu nesrovnatelně efektivnější. Pixel na vašem webu sbírá důležitá data, která používáte vy, ale i samotný Facebook ke zlepšení výsledků reklam.
Bez Pixelu správně nenastavíte remarketing, nezměříte nákupy, nedozvíte se, kdo jsou vaši nejhodnotnější zákazníci, nenastavíte reklamu optimalizovanou na konverze a mnoho dalších klíčových věcí.
Aktualizace pro rok 2022:
Facebook přichází o data. Proto je dnes nutné zaměřit se i na správné nastavení Conversion API.
5. Nevyužíváte Facebook Analytics
Pokud máte správně nastaven Facebook Pixel, můžete ve Facebook Analytics zjistit úžasné věci. Facebook má oproti Googlu velkou výhodu v tom, že své uživatele zná a veškerou aktivitu může přiřazovat konkrétním profilům.
U jednoho velkého klienta jsme se v agentuře snažili přijít na to, proč i přes skvělé výsledky z Facebooku, který jsme spravovali, tržby stagnují. Fanoušci rostli, lajky a komentáře přibývaly, engagement rate stoupal. Ale počet nákupů se nezvyšoval.
Porovnal jsem si publikum, které nám interaguje s obsahem na Facebooku a publikum, které nám z Facebooku nakupuje na e-shopu. A zjistil jsem, že jsou to 2 rozdílné skupiny lidí. Hned jsme změnili cílení reklam a výsledky byly okamžité. Snížil se počet lajků a komentářů, ale zvýšily se tržby.
Facebook svou analytiku stál vylepšuje a přidává nové funkce. I když už používáte Google Analytics, občas mrkněte i do těch Facebookových. Možná narazíte na něco, co vám ve vašem podnikání pomůže.
Aktualizace pro rok 2022:
Facebook tento skvělý nástroj bohužel zrušil bez náhrady.
6. Používáte příliš úzké cílení
Reklamu si pečlivě zacílíte na okruh lidí, o kterém si myslíte, že by mohl mít největší zájem o váš produkt nebo službu a výsledky se přesto nedostavují? Možná to s cílením přeháníte.
V minulosti bylo podrobné cílení na publikum v desítkách tisíc uživatelů dobrá cesta. Dnes už ale Facebook funguje jinak. Mnoho marketérů si tento vývoj nepřipouští a stále používají techniky, které fungovaly několik let dozadu.
Facebook v současnosti používá při optimalizaci kampaní strojové učení a vaši cílovou skupinu dokáže ve většině případů určit lépe než vy sami. Stačí mu dát správné pokyny a cílovou skupinu ohraničit určitými mantinely.
Tato technika ale vyžaduje správně nastavenou kampaň a měření konverzí. Jinak se může stát, že použitím širokého cílení víc ztratíte, než získáte.
7. Nevyužíváte úspěšné kampaně naplno
Jedna z nejdůležitějších praktik při optimalizaci kampaní je vyhodnocení, které kampaně a reklamy vám přinášejí největší zisk a jejich následná podpora.
Mnoho podnikatelů, kteří si reklamy spravují sami, neumí výsledky správně vyhodnotit a přicházejí tak o zisky, které by mohly lepším rozložením rozpočtu dosáhnout. Bohužel se stejné chyby dopouští i mnoho “specialistů”.
Našli jste v mém článku něco, v čem byste mohli vaše reklamy na Facebooku zlepšit? Tak se pusťte do testování a dejte mi vědět, jestli vám změny pomohly!